İskenderun Teknik Üniversitesi Kalite Komisyonu, Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği doğrultusunda oluşturulmuştur.
Komisyon aşağıdaki görev ve sorumlulukları yerine getirir:
- Üniversite Kalite Güvence Sisteminin düzenlenmek ve yönlendirmek,
- Üniversitenin stratejik planı ve YÖKAK tarafından belirlenen ilkeler doğrultusunda, eğitim-öğretim ve araştırma etkinlikleri, idari hizmetlerin değerlendirilmesi ve niteliğinin geliştirilmesi ile Üniversitenin iç ve dış kalite güvence sistemini kurmak, kurumsal göstergelerini belirlemek,
- Kalite güvencesi kapsamında çalışma grupları ve Koordinatörlük tarafından belirlenen çalışmaların önceliğini belirlemek ve bu çalışmaları Senato onayına sunmak,
- İç değerlendirme çalışmalarını yönlendirmek, Koordinatörlük tarafından hazırlanan kurumsal değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarının sonuçlarını içeren yıllık kurumsal değerlendirme raporunu kontrol etmek ve Senatoya sunmak,
- Dış değerlendirme sürecinde Koordinatörlükle birlikte gerekli hazırlıkları yapmak, YÖKAK ile dış değerlendirici kurumlara her türlü desteği vermek,
- İç ve dış değerlendirme raporları sonucuna göre ortaya çıkacak ve iyileştirmeye gereksinim duyulan alanlarla ilgili gerekli önlemleri almak, planlamaları ve çalışmaları kontrol etmek,
- Koordinatörlük ve çalışma grupları tarafından geliştirilen form, cetvel, tablo gibi belgeleri incelemek ve Üniversite genelinde kullanım için Senatoya sunmak,
- Kalite eylem planını hazırlamak ve Senatoya sunmak,
- Komisyon her yılsonunda bir sonraki takvim yılının başlangıcına kadar, Koordinatörlük ile ortaklaşa çalışarak iş takvimini ve iyileştirme planlarını oluşturmak.
İskenderun Teknik Üniversitesi Kalite Komisyonu:
- Eğitim-Öğretim,
- Araştırma-Geliştirme,
- Toplumsal Katkı,
- Kalite Güvence
çalışma gruplarından oluşur.
Çalışma grupları aşağıdaki görev ve sorumlulukları yerine getirir:
- Çalışma grupları kendi alanları içerisinde bulunan Üniversite faaliyetlerini ve uygulamalarını takip eder, iç ve dış değerlendirme çalışmalarına katılır, kendi alanları içindeki ilgili iş ve işlemlerin iyileştirilmesi için planlamalar yaparak Komisyona önerilerde bulunur.
- Çalışma grupları kendi alanları içerisinde bulunan konular ile ilgili Üniversite düzeyinde standardı sağlamak için form, cetvel, tablo vb. dokümanları geliştirir ve Komisyon onayına sunar.
- Çalışma grupları yıl içerisinde en geç üç aylık periyotlar halinde toplanır. Yılsonunda düzenli olarak kendi çalışma alanlarıyla ilgili yıllık iç değerlendirme raporunu Komisyon onayına sunar.
İskenderun Teknik Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğü, Üniversitemizde eğitim-öğretim, araştırma faaliyetleri, programların akreditasyon süreçleri ve idari hizmetlerin iç ve dış kalite güvencesi ve bu kapsamda tanımlanan görev, yetki ve sorumluluklara ilişkin çalışmaları planlamak, yürütmek ve Kalite Komisyonu’nun görevlerini desteklemek ve birimler arasında koordinasyonu sağlamak üzere kurulmuştur.
Koordinatörlük aşağıdaki görev ve sorumlulukları yerine getirir:
- Koordinatörlük, Üniversite Kalite Güvence Sisteminin yürütülmesinden ve Kalite Güvencesi ile ilgili hedeflere yönelik çalışmaların izlenmesinden sorumludur.
- Koordinatörlük, Üniversitede yürütülen mevcut süreçleri izler, bu süreçlerle ilgili verileri toplar, değerlendirir ve iyileştirme önerilerini Komisyona sunar. Başta Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı olmak üzere tüm akademik ve idari birimlerle iş birliği içerisinde, Üniversitenin belirlediği ölçülebilir hedeflerin ve performans göstergelerinin periyodik olarak izlenip raporlanmasından sorumludur.
- İyileştirmeye ihtiyaç duyulan alanlarda Komisyona önerilerde bulunur.
- Kalite ile ilgili dokümantasyonu (el kitapları, formlar, çizelgeler vb.) oluşturur, düzenler, revize eder ve saklar.
- Üniversite Kalite Güvence Sistemi ile ilgili verileri toplar, bu verilere ilişkin dokümantasyon alt yapısının kurulmasını yönlendirir ve veri toplama sisteminin yönetilmesini sağlar.
- Birimlerden gelen dokümanın uygunluğunu kontrol eder ve gerek görüldüğünde düzeltme işlemleriyle ilgili önerilerde bulunur.
- Kalite Güvence Sistemi ile ilgili konularda dış paydaşlarla Genel Sekreterlik aracılığıyla faaliyet yürütür.
- Rektörlüğe iç paydaş ve dış paydaş görüşmeleri önerir ve planlar. Yılda en az bir kez yapılması gereken dış paydaş toplantısını organize eder.
- İç paydaş ve dış paydaş anketlerini hazırlar, Komisyona sunar, onaylanan anketleri uygular, anket değerlendirme sonuçlarını Komisyona rapor eder.
- Komisyondan ve birimlerden gelen eğitim önerilerinin yanı sıra, Üniversitenin ulusal ve uluslararası kabul edilmiş kalite standartlarına uyumunun sağlanması için gerekli görülen eğitimleri Komisyona önerir ve organizasyonunu sağlar.
- Komisyon ile ortaklaşa çalışarak yıllık kalite faaliyet planlarını, eğitim çizelgelerini ve Kalite Güvence Sistemine yönelik diğer plan veya çizelgeleri oluşturur ve uygular.
- Yıllık iç değerlendirme raporlarının hazırlanma çalışmalarını başlatır, yönlendirir ve koordine eder. Birimlerden gelen raporlar doğrultusunda Kurumsal İç Değerlendirme Raporunu hazırlar ve Komisyon onayından sonra YÖKAK’ a sunar.
- Dış değerlendirme süreçlerinde istenilen veri ve dokümanları sağlar.
- Birim Kalite Komisyonları ile yapılan toplantıları koordine eder.
- Komisyon ve çalışma gruplarına çalışmalarında sekretarya desteği verir.