BÖLÜMÜMÜZ TANITIM VİDEOSU
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜMÜZ
Bölüm Başkanı |
Doç. Dr. Cuma KARAKUŞ |
Bölüm Başkan Yardımcısı |
Dr. Öğr. Üyesi Vildan ÖZKAN |
Bölüm Başkan Yardımcısı |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet DEMİR |
Bölüm Sekreteri |
V.H.K.İ. Abdullah Öner BOLAT |
Tarihçe |
Makine Mühendisliği Bölümü, 1992 yılında Mustafa Kemal Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi bünyesinde kurulmuştur. İlk olarak 1994-1995 Eğitim-Öğretim yılında öğrenci kabul ederek İskenderun’da faaliyetine başlamıştır. İkinci Öğretim statüsünde öğrenci kabulüne ise 1998-1999 Eğitim-Öğretim yılında başlamıştır. Makine Mühendisliği Bölümü 2000 yılında Antakya Tayfur Sökmen Kampüsü’ne taşınarak 2000-2001 Eğitim-Öğretimine burada devam etmiştir. 2008-2009 yılı Eğitim-Öğretimine İskenderun Kampüsü'nde yeni binasında eğitime başlamıştır.
23 Nisan 2015 tarihli resmi gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu kararı ile kurulan İskenderun Teknik Üniversitesine bağlanan bölümümüz çalışmalarına, İskenderun Teknik Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü olarak devam etmektedir. Bölümümüz halen birinci ve ikinci öğretim programlarına burada devam etmektedir.
|
|
Kazanılan Derece |
Makine Mühendisi |
Kabul Koşulları |
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen Lise veya dengi okul ve MYO mezunları, ÖSYM tarafından belirlenen şartları sağlamış olmak zorundadır. |
Üst Kademeye Geçiş |
Lisans derecesine sahip mezunlar, Makine Mühendisliği bilim alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir. |
Mezuniyet Koşulları |
Toplamda 175 yerel kredi veya 240 AKTS kredisi ders alan, tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.25 ağırlıklı not ortalamasını sağlayan, 40 iş günü yaz stajı ve bitirme çalışmasını başarı ile tamamlayan öğrenciler lisans derecesi almaya hak kazanırlar. |
|
İstihdam Olanakları |
Makine Mühendisliği Bölümü mezunları; her türlü mekanik, ısıtma, soğutma, enerji dönüşüm sistemi tasarımının ve üretiminin planlaması alanlarında çalışma imkânına sahiptir. Takım tezgâhları, otomotiv sektörü, otomasyon, malzeme bilimi, enerji, gaz ve buhar türbinleri, pistonlu kompresörler, nükleer reaktörler, içten yanmalı motorlar, soğutma, ısıtma, havalandırma sistemleri vb. konular Makina Mühendislerinin ilgilendiği alanlardan bazılarıdır. |
Ölçme ve Değerlendirme |
Başarı notunun hesaplanmasında yarıyıl içi çalışmalarının %40'ı yarıyıl sonu sınavının %60'ı alınır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, G ve B notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı sayılırlar. CD veya DD notlarından birini alan öğrenciler ilgili öğretim yılında başarı notu ortalaması 2.25 ve üzerinde ise ilgili ders ya da derslerden başarılı sayılırlar. Öğrenciler, bir dersin sınav haklarından yararlanmak için Üniversitemiz Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin ilgili maddesinde tanımlanan aşağıdaki şartları yerine getirmek zorundadır; a) O derse kaydını yaptırmış olmak, b) Teorik derslerin % 70'ine katılmak, c) Uygulamalı derslerde uygulamaların % 80'ine katılmak, ç) Uygulamalarda başarılı olmak, verilen projeleri tamamlamış olmak zorunludur. Öğretim ve sınavla ilgili diğer konular İskenderun Teknik Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nde bildirilmiştir.
KOORDİNATÖRLÜKLER
Eramus, Bologna ve Mevlana Koordinatörü : Dr. Öğr. Üyesi Bahattin TANÇ
İME Koordinatörü : Dr. Öğr. Üyesi Raif KENANOĞLU
KOMİSYONLAR
Staj Komisyon Üyeleri: Dr. Öğr. Üyesi Mehmet DEMİR - Arş. Gör. Murat YILDIZ - Arş. Gör. Mustafa ÖNAL
Muafiyet, Yatay/Dikey Geçiş ve İntibak Komisyonu : Doç. Dr. Cuma KARAKUŞ - Arş. Gör. İsmail ÜSTÜN
|
Program Eğitim Amaçlarımız |
Makina Mühendisliği alanında mesleki ve akademik bilgi ile iyi bir şekilde donatılmış, Makina Mühendisliğinin temellerini çok iyi bilen, yeni uygulamaları hem araştırma hemde uygulama seviyesinde öğrenebilen, sosyal açıdan gelişmiş ve etkili iletişim becerileri olan, ekip içinde çalışma ve işbiliği yeteneklerine sahip, modern dünyanın küresel rekabetçi gereksinimlerinin farkında, mesleki etik açısından üst düzey sorumluluk gösteren mühendisler yetiştirmeyi istemekteyiz.
İSTE Makine Mühendisliği Programı Eğitim Amaçlarımız (PEA):
PEA1- Öğrencilere mühendislik temellerini sağlam bir şekilde öğretmek ve onları mühendislik problemlerini tanımlama, analiz etme ve çözme yetenekleri ile donatma
PEA2- Sürdürülebilirlik ilkelerine ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip bireyler olarak yetiştirme
PEA3- Öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirerek, takım çalışması yapabilme yeteneklerini artırmak ve liderlik vasıflarını desteklen mühendisleri geleceğe hazırlamaktır. Bu amaçlar bölümümüz web sayfasında aşağıdaki adreste amaçlar başlığı altında yayımlanmaktadır.
“https://obs.iste.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=25&curSunit=5656#”
|
Paydaşlarımız |
Program eğitim amaçları güncellenirken iç ve dış paydaşların katkıları ve gereksinimleri göz önüne alınmakta ve değerlendirmeler yapılarak gereksinim olduğunda 5 yılda bir değerlendirilmekte ve gerek duyulduğunda İSTE Makine Mühendisliği Program Eğitim Amaçları Ölçme/Değerlendirme/Güncelleme Sistematiği kullanılarak bölüm akademik kararı ile güncellenmektedir.
Programızın iç paydaşları;
(i) öğrencilerimiz,
(ii) öğretim elemanlarımız,
(iii) öğrenci Kulüplerimiz,
(iv) fakülte temsilcilerimiz ve
programızın dış paydaşları ise;
(i) mezunlarımız,
(ii) sektörel yönetici temsilcileri
(iii) sektörel işveren temsilcileri
(iv) diğer üniversitelerden öğretim üyelerimiz,
(v) mühendisler odaları
olarak ifade edilebilir.
|
Program Çıktılarımız |
Bölümümüzden mezun olacak öğrenciler öğrenimlerini tamamladıktan sonra aşağıda sıralanan mesleki yetkinliklere sahip olacaklardır:
PÇ1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik alanına özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu disiplinlerdeki teorik ve pratik bilgileri, karmaşık mühendislik sorunlarını çözme yeteneği.
PÇ2. Karmaşık mühendislik zorluklarını tanımlama, ifade etme ve çözme yeteneği; bu hedefe ulaşmak için uygun analiz ve modelleme metodlarını seçme ve kullanma yeteneği.
PÇ3. Gerçek dünya kısıtları ve gereksinimlerini dikkate alarak karmaşık sistemlerin tasarımını yapma ve uygulama becerisi.
PÇ4. Mühendislik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların analizi ve çözümü için gereken çağdaş teknik ve araçların seçilmesi ve kullanılması yeteneği; bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma yeteneği.
PÇ5. Karmaşık mühendislik sorunlarının veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney planlama, deney gerçekleştirme, veri toplama, sonuçların analizi ve yorumlama yeteneği.
PÇ6. Farklı uzmanlık alanlarından ve disiplinlerden oluşan ekiplerde etkili işbirliği yapabilme kabiliyeti; gerektiğinde bireysel olarak çalışabilme yeteneği.
PÇ7. Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip olma; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma; etkili rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlama yeteneği; etkili sunum yapma; açık ve anlaşılır talimatları verme ve alma yeteneği.
PÇ8. Sürekli öğrenme öneminin farkında olma; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki ilerlemeleri takip etme ve kendini sürekli güncelleme yeteneği.
PÇ9. Ahlaki prensiplere uygun hareket etme; mesleki ve etik sorumluluklar ile mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma
PÇ10. İş dünyası uygulamaları olarak proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma ile ilgili bilgi.
PÇ11. Evrensel ve toplumsal düzeyde mühendislik uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile ilgili bilgi; çağın mühendislik alanındaki sorunlara dair bilgi; mühendislik çözümlerinin yasal sonuçları hakkında farkındalık.
. |
|
|
|