Tarihsel Gelişim ve Birim Faaliyetleri: Üniversitemiz, TBMM'nin 23 Nisan 2015 tarihinde kabul 6640 sayılı Kanun ile kurulmuş ve aynı tarihte faaliyete geçmiştir. Üniversitemiz Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ve 124 sayılı Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile belirlenmiş görevleri gerçekleştirmek üzere kurulmuştur. Başkanlığımız 1 başkan ofisi, 2 yönetici ofisi, 2 Otomasyon ofisi, 1 yazı işleri ofisi, 1 bekleme ve kabul ofisi 1 çay ocağı, 1 depo ve kapalı arşiv alanına sahiptir. Başkanlığımız 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı itibariyle yaklaşık 13 bin 700 öğrencinin işlemlerinin yürütüldüğü ve Merkezi Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden takip edildiği; akademik birimlerimiz için de eğitim-öğretim mevzuatı hakkında bilgi alışverişi yapılmasına olanak sağlayan bir idari yapıya sahiptir. Ayrıca eğitim birimleri ile eşgüdüm sağlayarak planlanan eğitim-öğretim sürecinin düzenli yürütülmesini sağlamak; öğrencilere, mezunlara, öğretim elemanlarına ve ilişkide olduğumuz kurumlara bilgi - belge hizmeti sunmak görev ve sorumluluklar çerçevesinde faaliyet yürütmektedir Başkanlığımızdaki işlemler; Otomasyon ve Raporlama Şube Müdürlüğü ile Yazı İşleri ve Genel İdari Hizmetler Birimi tarafından yürütülmektedir.
Yapılan faaliyetler; ÖSYM tarafından yapılan sınav ve değerlendirme sonucunda Üniversitemiz programlarına yerleştirilen öğrencilerin kayıt ve kabul işlemleri, Öğrenciler tarafından talep edilen belgelerin verilmesi, Programlarımızdan mezun olanlara verilecek diplomaların akademik birim yetkililerine ve Rektör imzasına sunulması, imza süreci tamamlanan diplomaların basılması, diploma eki ile birlikte öğrenciye teslim edilmesi, Üniversitemize yapılacak yatay geçiş müracaatlarına ilişkin işlemlerin koordinasyonu, gerekli hallerde Üniversitemizle öğrencilik bağı bulunan/ bulunmuş ilgililer hakkında Milli Eğitim Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü, Mahkemeler, Askerlik Şubeleri, İcra Daireleri, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı gibi kurumlarla yazışma yapılması, Akademik takvim, yatay geçiş kontenjanları, yönetmelik – yönerge ve Usul Esaslar değişiklikleri, Üniversitemize alınacak öğrenci kontenjanları, anabilim dalı bölüm- program, yüksekokul-fakülte açılması ve bunlara öğrenci alınması, lisansüstü eğitim programlarının açılması, yabancı dil hazırlık sınıfı açılması, müfredat değişikliği, Üniversitemiz Yönetim Kurulu ve/veya Senatosu tarafından alınması gereken kararlar için gerekli evrakın hazırlığı ve bu konularda alınan kararlar hakkında ilgili yerlerle yazışmalarının yapılması, Öğrenci sayılarına ilişkin istatistikî bilgilerin toplanması ve yayımlanması, mezuniyet, töreninde dağıtılacak katılım belgelerinin hazırlanması ile törende gereken düzenin sağlanması hususlarında verilecek görevlerin yerine getirilmesi, Öğrenci dilekçelerinin incelenerek cevaplanması ve/veya dilekçelere ilişkin gerekli yazışmaların yapılması, Yabancı Uyruklu öğrencilerin kabulleri ve kayıt işlemlerinin yapılması,