Program, 2008 yılında İskenderun Meslek Yüksekokulu bünyesinde, Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü altında açılmıştır. 2008-2009 Eğitim-Öğretim yılında 30 örgün, 30 ikinci örgün öğrenci kontenjanı ile ÖSYM kılavuzuna girmiştir. 2008-2009 Eğitim-Öğretim yılında eğitim faaliyetlerine başlamıştır. Öğretim dili Türkçe'dir. Hazırlık sınıfı yoktur. İlk mezunlarını 2009-2010 Eğitim Öğretim yılında vermiştir.
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Önlisans Programı, yöneticilerin ofis çalışmalarına katkıda bulunacak bilgi ve becerilerle donatılmış nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Büro yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programını bitirenlere “Büro Yönetimi Meslek Elemanı” unvanı verilmektedir. Mezunlar Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında özel ve kamu kuruluşlarında çalışabilmektedirler. Meslek elemanları yöneticinin istediği yazıları, varsa matematik işlemleri, grafikleri bilgisayar ortamında yazar, yöneticinin her türlü toplantı, randevu, seyahat, davet vb. etkinliklerini düzenler, gelen ve giden yazıları dosyalar, gelen yazıları yöneticiye iletir.
Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı bölümünde öğrenim gören öğrenciler aşağıdaki bilgi, beceri ve alışkanlıkları kazanarak mezun olur:
- En az bir yabancı dil bilir.
- Bilgisayar kullanımında uzmanlaşır.
- Büro Yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce kullanabilir.
- İyi insan ilişkileri kurabilir.
- On parmakla ve bakmadan, süratle yazı yazabilir.
- Her türlü büro teknolojisini kullanabilir.
- Modern protokol bilgilerine sahip olur.
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programından mezun olan öğrenciler, Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği, Yönetim Bilişim Sistemleri, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler programlarına sınavla dikey geçiş yapabilirler.