İSKENDERUN TEKNİK ÜNİVERSİTESİ’NDE TÜBİTAK 2209 PROJE DESTEKLERİ TANITILDI
İskenderun Teknik Üniversitesi’nde, Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü tarafından öğrencilere yönelik “TÜBİTAK 2209-A/B Proje Destek Programları Hakkında Bilgilendirme Toplantısı” düzenlendi.
İskenderun Teknik Üniversitesi’nde, Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü tarafından öğrencilere yönelik “TÜBİTAK 2209-A/B Proje Destek Programları Hakkında Bilgilendirme Toplantısı” düzenlendi. 6 Kasım Perşembe günü Merkez Kampüs Kırmızı Salonda gerçekleştirilen toplantıya, akademik personel ile çok sayıda öğrenci katılım gösterdi. Öğrencilerin yoğun ilgi gösterdiği etkinlikte konuşmacı olarak, İskenderun Teknik Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birim Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet Ali BELEN yer aldı.
Doç. Dr. BELEN, sunumunda TÜBİTAK 2209-A/B programlarının kapsamı, başvuru koşulları ve proje hazırlama süreçleri hakkında detaylı bilgiler paylaştı. “Proje nedir?”, “2209 nedir?” ve “Proje önerisi nasıl hazırlanmalıdır?” gibi temel sorular üzerinden ilerleyen BELEN, başarılı bir proje başvurusu için dikkat edilmesi gereken unsurları örneklerle açıkladı. Proje konusunun belirlenmesinden literatür taramasına, yöntem seçimi ve bütçe planlamasından raporlama sürecine kadar birçok aşamaya değinen BELEN, öğrencilerin projelerini bilimsel araştırma ilkelerine uygun şekilde geliştirmeleri konusunda öneriler sundu. Ayrıca TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı ile 2209-B Sanayiye Yönelik Araştırma Projeleri Destekleme Programı arasındaki farkları da anlatarak, her iki programın hedef kitlesi ve destek kapsamı hakkında katılımcılara bilgi verdi. Öğrenciler açısından oldukça verimli geçen etkinlik, katılımcıların sorularının yanıtlanmasıyla sona erdi.
İskenderun Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet DURUEL, gerçekleştirilen bilgilendirme toplantısına ilişkin değerlendirmesinde, öğrencilerin araştırma kültürünü erken dönemde kazanmalarının önemine dikkat çekti. Rektör DURUEL, “Üniversitemiz, öğrencilerinin sadece teorik bilgiyle değil, araştırma ve proje temelli öğrenme süreçleriyle de donanmasını önemsemektedir. TÜBİTAK 2209-A ve 2209-B gibi programlar, genç araştırmacılarımıza hem bilimsel düşünme hem de uygulama becerisi kazandırma açısından büyük fırsatlar sunmaktadır. Öğrencilerimizin bu desteklerden en etkin şekilde yararlanmalarını teşvik ediyoruz” ifadelerini kullandı.