Ön Lisans/Lisans Programı Öğrencilerimiz İçin Hazırlanan Faydalı Bilgilere İlişkin Duyuru
Ön lisans/lisans programı öğrencilerimiz için hazırlanan faydalı bilgiler, aşağıda verilmiştir.
Öğrenci Numarası Sorgulamasına İlişkin Bilgiler
Öğrenci Otomasyonu İle İlgili Bilgiler
Kurumsal e-posta İle İlgili Bilgiler
Ders Kaydı İle İlgili Bilgiler
- Ders kayıt işlemi, https://obs.iste.edu.tr/oibs/std/login.aspx internet adresinden çevrimiçi (online) olarak 30.09.2024-11.10.2024 tarihleri arasında öğrenci bilgi sistemi üzerinden Ders ve Dönem İşleri başlığı altında Ders Kayıt ekranından listelenen derslerden; müfredat durumunuza göre almanız gereken derslerin önündeki + bu simgenin seçilerek derslerin eklenmesi, ders kaydının kontrol et ve kesinleştir butonuna tıklanarak kaydın danışman onayına gönderilmesi ve sonrasında danışmanın onayıyla gerçekleştirilir.
Katkı Payı / Öğrenim Ücretleri İle İlgili Bilgiler
- Katkı payı/öğrenim ücreti ödeme yükümlülüğü olan öğrenciler, öğrenci otomasyonunda tanımlı olan ücreti, 30 Eylül 2024 - 11 Ekim 2024 tarihleri arasında öğrenci numarasıyla Halk Bankası Şube, ATM ya da Halkbank internet şubesinden ödenebilecektir.
Uzaktan Öğretime İlişkin Genel Açıklamalar
- İSTE Uzaktan Öğretim Portalı’na https://ubom.iste.edu.tr/login/index.php adresinden öğrenci numarası ve Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) şifresi ile giriş yapılmaktadır.
- İSTE Uzaktan Öğretim Portalı, öğrenimin başlamasıyla aktif hale gelecektir.
- İSTE Uzaktan Öğretim Portalı ile ilgili sistemsel sorunlarınızı, ubom@iste.edu.tr e-posta adresine iletmeniz gereklidir. Derslere ait materyal ile yaşanılan sorunlar için de ilgili dersin hocası ile iletişime geçilmelidir.
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı İletişim Bilgileri
E-mail: ogrenci@iste.edu.tr
Fakülte/Yüksekokul/Konservatuvar/Meslek Yüksekokul Adı
|
Öğrenci İşleri Sorumlusu Dahili No.su
|
Denizcilik Meslek Yüksekokulu/Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi/Sivil Havacılık Yüksekokulu
|
0326 310 1212
|
Dörtyol Meslek Yüksekokulu/ Dörtyol Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu/ Erzin Organize Sanayi Bölgesi (OSB) Meslek Yüksekokulu
|
0326 310 1209
|
Deniz Bilimleri ve Teknoloji Fakültesi/İskenderun Organize Sanayi Bölgesi Kaynakçılık Meslek Yüksekokulu/Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu/Turizm Fakültesi
|
0326 310 1204
|
İskenderun Meslek Yüksekokulu
|
0326 310 1207
|
İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi/Mimarlık Fakültesi
|
0326 310 1208
|
Mustafa Yazıcı Devlet Konservatuvarı/Barbaros Hayrettin Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi
|
0326 310 1206
|
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
|
0326 310 1203-1210
|
Not: Üniversitemiz internet sayfasından ilgili birimin/kişinin e-posta adresine ulaşılarak doğrudan hızlı iletişim kurulabilmektedir.
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına Öğrenci İş ve İşlemlerine Yönelik
Talepler İle İlgili Bilgiler
- Değerli öğrencilerimiz, öğrenci iş ve işlemleri merkezi olarak Öğrenci İşleri Daire Başkanlığımız tarafından yürütülmekte olup, Başkanlığımızın çalışma alanı ve yetkisinde olan iş ve işlemler için şahsen veya noter vekili aracılığıyla talepte bulunabileceği gibi bilgi almak için e-posta yoluyla kurumsal e-posta (öğrencinin @iste.edu.tr uzantılı e postası) adresinizden ogrenci@iste.edu.tr e-posta adresine sorularınızı iletebilirsiniz. Kurumsal e-postanız dışında diğer e-posta adreslerinizden yapılacak sorular ve diğer işler ile ilgili herhangi bir işlem yapılmayacaktır.
Danışman İle İlgili Bilgiler
- Öğrencilere; eğitim-öğretim konularına ilişkin tüm hususlarda karşılaşacakları sorunların çözümünde yardımcı olmak için mevcut öğretim elemanları arasından danışman(lar) görevlendirilir.
- Öğrencinin üniversite yaşamına uyumunu, mesleki gelişimini takip etmek, öğrenciyi kariyer ve benzeri konularda yönlendirmek, öğrenimi süresince izlemek, her yarıyıl (yaz okulu dâhil) ders seçimi sürecinde bilgilendirmek; öğrencinin akademik durumunu öğrenciyle birlikte değerlendirerek alması gereken derse/derslere onay vermektir.
- Danışman, öğrencilerin eğitim-öğrenimlerini planlamalarına, meslekleri ile ilgili hedefler belirlemelerine yardımcı olur, öğrencilere sosyal ve kültürel konularda yol gösterir.
Akademik Birimlerimizin e-posta Adresleri
Sıra No.su
|
Fakülte/Konservatuvar/Meslek Yüksekokulu Adı
|
E-Posta Adresi
|
1
|
Dörtyol Meslek Yüksekokulu
|
dmyo@iste.edu.tr
|
2
|
Dörtyol Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
|
dshmyo@iste.edu.tr
|
3
|
Denizcilik Meslek Yüksekokulu
|
demyo@iste.edu.tr
|
4
|
Erzin Organize Sanayi Bölgesi (OSB) Meslek Yüksekokulu
|
eosbmyo@iste.edu.tr
|
5
|
İskenderun Meslek Yüksekokulu
|
imyo@iste.edu.tr
|
6
|
İskenderun Organize Sanayi Bölgesi Kaynakçılık Meslek Yüksekokulu
|
|
7
|
Mustafa Yazıcı Devlet Konservatuvarı
|
mydk@iste.edu.tr
|
8
|
Barbaros Hayrettin Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi
|
bhgidf@iste.edu.tr
|
9
|
Deniz Bilimleri ve Teknoloji Fakültesi
|
dbtf@iste.edu.tr
|
10
|
Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi
|
hubf@iste.edu.tr
|
11
|
İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi
|
iybf@iste.edu.tr
|
12
|
Mimarlık Fakültesi
|
mf@iste.edu.tr
|
13
|
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
|
mdbf@iste.edu.tr
|
14
|
Turizm Fakültesi
|
tf@iste.edu.tr
|
Not: Üniversitemiz internet sayfasından ilgili birimin/kişinin e-posta adresine ulaşılarak doğrudan hızlı iletişim kurulabilmektedir.
İSKENDERUN TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
2024-2025 ÖĞRETİM YILI ÖN LİSANS/LİSANS AKADEMİK TAKVİMİ |
AKADEMİK TAKVİM FAALİYETLERİ |
GÜZ DÖNEMİ
TARİHLERİ |
BAHAR DÖNEMİ
TARİHLERİ |
Kurum içi ve Kurumlararası Yatay Geçiş Başvuru ve Kesin Kayıt Tarihleri
(Sadece ön lisans programı öğrencileri, Bahar döneminde yatay geçiş başvurunda bulunabilecektir.) |
Yatay Geçiş Başvuru Tarihleri |
01.08.2024-15.08.2024 |
10.02.2025-17.02.2025 |
Yatay Geçiş Başvuru Sonuçlarının Açıklanma Tarihi |
29.08.2024 |
21.02.2025 |
Yatay Geçiş Başvuru Sonuçlarına Göre Asil Kazananların Şahsen veya Noter Vekili Aracılığıyla Kesin Kayıt Tarihleri |
02.09.2024-06.09.2024 |
24.02.2025-26.02.2025 |
Yatay Geçiş Başvuru Sonuçlarına Göre Yedek Kazananlar İçin Açık Kalan Kontenjanların İlan Tarihi |
11.09.2024 |
26.02.2025 |
Yatay Geçiş Başvuru Sonuçlarına Göre Kayıt Hakkı Kazanan Yedek Adayların
Şahsen veya Noter Vekili Aracılığıyla Kesin Kayıt Tarihleri |
12.09.2024-13.09.2024 |
27.02.2025-28.02.2025 |
Danışman Değişiklikleri ve Atamalarının Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına
Son Bildirim Tarihi |
29.08.2024 |
- |
Açılacak Derslerin Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına Son Bildirim Tarihi |
29.08.2024 |
10.01.2025 |
Ders Programlarının, Bölüm Başkanlıkları Tarafından Öğrenci İşleri Bilgi Sisteminde Tanımlanmasının Son Tarihi |
24.09.2024 |
11.02.2025 |
On-line Ders Kayıtları ve Danışman Onayları |
30.09.2024-11.10.2024 |
17.02.2025-21.02.2025 |
Ders Ekle/Bırak Tarihleri |
14.10.2024-15.10.2024 |
24.02.2025-25.02.2025 |
Dönem Başlama ve Bitiş Tarihleri |
14.10.2024-24.01.2025 |
24.02.2025-20.06.2025 |
1. Sınıfların Bölüm Başkanlarıyla Oryantasyon Programı |
14.10.2024-18.10.2024 |
- |
Yeni Kayıt Yaptıran Öğrencilerin İlk Dönemlerinde Bir Defaya Mahsus Olmak Üzere Ders Muafiyetleri Başvurularının Son Tarihi |
Muafiyet ve intibak başvuruları, Üniversitemiz akademik takviminde belirtilen eğitim-öğretim başlangıç tarihini takip eden en geç beş (5) iş günü içerisinde; eğitim-öğretim başladıktan sonra Üniversiteye kayıt olan öğrencilerin başvuruları ise, kayıt tarihini takip eden en geç beş (5) gün içerisinde yapılır. |
Kayıt Dondurma Başvurularının Son Tarihi |
08.11.2024 |
21.03.2025 |
Hazırlık Sınıfları Hariç 1. Sınıf Zorunlu İngilizce I ve İngilizce II Derslerinin
Muafiyet Sınavı Tarihi |
13.11.2024 |
- |
2021-2022 Öğretim Yılından Önce Üniversitemizde Kayıtlı Öğrencilerin İsteğe Bağlı Dersten Çekilme İşlemleri |
09.12.2024-20.12.2024 |
21.04.2025-02.05.2025 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
27.01.2025-09.02.2025 |
23.06.2025-06.07.2025 |
Bütünleme Sınavları |
10.02.2025-16.02.2025 |
07.07.2025-13.07.2025 |
Tek Ders Sınavı |
20.02.2025 |
17.07.2025 |
Azami Öğrenim Süresini Dolduran, Son Sınıfta Olan ve Hiç Almadığı Ders Sayısı 5 veya 5'ten Az Olan Öğrencilerin Başarısız Oldukları Bütün Dersler İçin Yapılacak İki (2) Ek Sınavın Başvuru Tarihleri* |
17.02.2025-20.02.2025 |
15.09.2025-18.09.2025 |
1. Ek Sınavlar |
24.02.2025-27.02.2025 |
22.09.2025-25.09.2025 |
2. Ek Sınavlar |
03.03.2025-06.03.2025 |
29.09.2025-02.10.2025 |