Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Öğrencilerin 2022-2023 Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Ders Kayıt İşlemleri
Değerli öğrencilerimiz; ders kayıtları, https://obs.iste.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx internet adresinden çevrimiçi (online) olarak yapılacaktır.
Öğrenci Bilgi Sitemine (OBS) giriş yapmadan önce Üniversitemizin kurumsal e-posta (iste uzantılı e-posta) adresi alınması gerekmektedir.
Kurumsal e-postası olanlar bu uyarıyı dikkate almayacaktır.
Üniversitemizin kurumsal e-posta başvurusu http://iste.edu.tr/mailbasvuru internet sayfasından yapılmaktadır.
Açıklama
|
Tarihler
|
Çevrimiçi (online) Ders Kayıtları ve Danışman Onayları
|
30.01.2023-03.02.2023
|
Ders Ekle/Bırak Tarihleri
|
06.02.2023-07.02.2023
|
Katkı Payı/Öğrenim Ücreti Yatırması Gereken (Öğrenci Otomasyonunda Tanımlı Olan Ücret) Öğrencilerin Öğrenci Numarası İle Halk Bankası Şube, ATM ya da Halkbank İnternet Şubesinden Ödeme Yapması
|
30.01.2023-07.02.2023
|
Bahar Yarıyılı Derslerinin Başlaması
|
06.02.2023
|
Ders Kaydı İle İlgili Sıkça Sorulan Sorular
Soru 1: Ders kaydımı ne zaman yapabilirim?
Cevap 1: Ders kayıtlarınızı, 30.01.2023-03.02.2023 tarihleri arasında yapabilirsiniz.
Soru 2: Ders kaydını nerede yapabilirim?
Cevap 2: Ders kayıtlarınızı, https://obs.iste.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx internet adresinden çevrimiçi (online) olarak yapabilirsiniz.
Soru 3: Öğrenim ücreti nasıl belirleniyor?
Cevap 3: Öğrenim ücretleri, Yükseköğretim kurumlarında Cari Hizmet Maliyetlerine Öğrenci Katkısı Olarak Alınacak Katkı Payları ve Öğrenim Ücretlerinin Tespitine Dair Cumhurbaşkanlığı Kararı ile belirlenmektedir.
Soru 4: Öğrenim ücretini kimler ödeyecektir?
Cevap 4: Öğrenim süresi, normal süreyi aşan (ön lisans programları için dört yarıyıldan fazla sürede olan, lisans programları için sekiz yarıyıldan fazla sürede olan) öğrenciler, öğrenim süresi normal süre içinde olduğu halde; ikinci bir yükseköğretim programında kayıtlı olan öğrenciler, ikinci örgün öğrencileri ve yurt dışı kontenjanından kayıt olan uluslararası öğrenciler öğrenim ücreti ödeyecektir.
Soru 5: Öğrenim ücretini kimler ödemez?
Cevap 5: Öğrenim süresi, normal süre içinde olan (ön lisans programları için dört yarıyıl veya daha az sürede olan, lisans programları için sekiz yarıyıl veya daha az sürede olan) ve ikinci bir yükseköğretim programında kayıtlı olmayan birinci örgün öğrencileri ile şehit/gazi yakını öğrenciler öğrenim ücreti ödemeyecektir. İkinci örgün programında öğrenim gören engelli öğrenciler ise, engel oranları kadar öğrenim ücreti ödemeyecektir.
Soru 6: Öğrenim ücretinin ne kadar olduğu nasıl öğrenilebilir?
Cevap 6: Öğrenim ücretlerini, https://iste.edu.tr/duyuru-merkezi/oidb internet adresinde ilan edilen Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Öğrencilerin 2022-2023 Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı
Ders Kayıt İşlemleri duyurusundan, öğrenci bilgi sistemindeki Genel İşlemler başlığı altındaki Harç Bilgileri ekranından veya öğrenci bilgi sistemindeki Ders ve Dönem İşleri başlığı altındaki Ders Kayıt ekranından öğrenebilirsiniz.
Soru 7: Öğrenim ücretini ne zaman ödeyebilirim?
Cevap 7: Öğrenim ücretinizi, 30.01.2023-03.02.2023 tarihleri arasında ödeyebilirsiniz.
Soru 8: Öğrenim ücretini nasıl ödeyebilirim?
Cevap 8: Öğrenim ücretinizi, öğrenci numaranız ile Halk bankası ATM’lerinden veya Halk Bankası İnternet bankacılığı aracılığıyla ödeyebilirsiniz.
Soru 9: Bu yarıyıl ders kaydı yapmayacağım halde öğrenim ücreti ödeyecek miyim?
Cevap 9: Ders kaydı yapmayacak öğrenciler, öğrenim ücreti ödemeyecektir.
Soru 10: Ders kaydı yapmadığım yarıyıllara ait öğrenim ücretini ödeyecek miyim?
Cevap 10: Ders kaydı yapılmayan yarıyıllara ait öğrenim ücretleri ödenmeyecektir.
Soru 11: Kayıt donduracağım halde ders kaydı yapmam gerekir mi?
Cevap 11: Kayıt dondurma talebi uygun görülen öğrenciler, ders kaydı yapmayacaktır.
Kayıt dondurma talebi uygun görülmeyen öğrenciler, ders kaydı yapsın veya yapmasın bu yarıyıl öğrenim süresinden sayılır.
Soru 12: %10’luk başarı dilimine girdim. Öğrenim ücreti ödeyecek miyim?
Cevap 12: Bu yarıyıla ait ders kayıt tarihleri ile önceki yarıyıla ait sınavlar arasında çok az zaman aralığı bulunduğundan 2022-2023 Öğretim yılı Güz Yarıyılı %10’luk başarı dilimi işlemleri ders kayıt tarihlerinde sonra yapılmaktadır. Bu nedenle, %10’luk başarı dilimine giren/girecek öğrenciler, öğrenim ücretini ödeyecek olup 2022-2023 Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı için yatırmış olduğu II. örgün öğrenim ücretinden I. örgün öğrenim ücreti düşülerek kalan kısmı, ilgili öğrencilere iade edilecektir.
Soru 13: İlgili birime veya kişiye telefon ile ulaşamıyorum. Ders kayıt sorunumu nasıl iletebilirim?
Cevap 13: Üniversitemiz internet sayfasından ilgili birimin/kişinin kurumsal e-posta adresine (@iste.edu.tr) ulaşarak doğrudan hızlı iletişim kurabilirsiniz.
Soru 14: Derse kayıt işlemi nasıl yapılır?
Cevap 14: Ders kayıt işlemi, https://obs.iste.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx internet adresinden çevrimiçi (online) olarak 30.01.2023-03.02.2023 tarihleri arasında öğrenci bilgi sistemi üzerinden Ders ve Dönem İşleri başlığı altında Ders Kayıt ekranından listelenen derslerden; müfredat durumunuza göre almanız gereken derslerin önündeki + bu simgenin seçilerek derslerin eklenmesi, ders kaydının kontrol et ve kesinleştir butonuna tıklanarak kaydın danışman onayına gönderilmesi ve sonrasında danışmanın onayıyla gerçekleştirilir.
Soru 15: Üniversiteye yeni kayıt oldum. Öğrenci numaramı nasıl öğrenebilirim?
Cevap 15: Öğrenci numaranızı, https://obs.iste.edu.tr/oibs/ogrsis/no_query.aspx internet adresinden “Öğrenci Numara Sorgulama Sistemi”ni kullanarak T.C. Kimlik numaranızı sisteme girip öğrenebilirsiniz.
Soru 16: Öğrenci bilgi sistemine giriş şifremi unuttuğum için giriş yapamıyorum. Ne yapmalıyım?
Cevap 16: Öğrenci otomasyon şifrenizi, https://obs.iste.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx internet adresinden “Şifre Sıfırla”yı seçerek “Kimlik Bilgileriyle Sıfırla” ya da “E-Posta Adresiyle Sıfırla” seçeneklerinden birini kullanarak belirleyebilirsiniz.
Soru 17: Kurumsal mail adresi (@iste.edu.tr uzantılı e-posta) şifremi unuttuğum için giriş yapamıyorum. Ne yapmalıyım?
Cevap 17: Kurumsal e-posta adresinizin şifresini, https://kimlik.iste.edu.tr/module/istekimlik internet adresinden E-Devlet Kapısı üzerinden giriş sağlayarak belirleyebilirsiniz.
Soru 18: Bu yarıyıl, Erasmus/Farabi öğrenci değişim programıyla başka bir Üniversiteye gideceğim. Ders kaydımı nasıl yapacağım?
Cevap 18: Erasmus/Farabi öğrenci değişim programıyla başka bir Üniversiteye gidecek öğrencilerin bilgileri Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir. Başkanlık tarafından öğrencinin durumu öğrenci bilgi sisteminde güncellenir ve Yükseköğretim Bilgi Sistemine (YÖKSİS) gönderimi sağlanır. Bu öğrencilerden; öğrenim ücreti ödemesi gerekenler, 30.01.2023-03.02.2023 tarihleri arasında öğrenim ücretlerini ödemelidir.
Soru 19: Erasmus/Farabi öğrenci değişim programını bitirerek bu yarıyıl kayıtlı olduğum kendi programımda öğrenimime devam edeceğim. Ders kaydımı nasıl yapacağım?
Cevap 19: Erasmus/Farabi öğrenci değişim programını bitirerek gelen öğrencilerin değişim programından almış aldığı dersin/derslerin notları; ders kayıt tarihlerinden önce öğrenci bilgi sistemine işlenmişse, bu öğrenciler ders kayıt tarihlerinde müfredat durumlarına göre alması gereken dersleri seçerek danışman onayına gönderebilirler.
Ders kayıt tarihlerinden sonra değişim programından alınan dersin/derslerin notları öğrenci bilgi sistemine işlenecek öğrencilerin ders kayıtları ise, değişim programından alınan dersin/derslerin notları ve bu yarıyıl kayıtlanacağı derslerin listesiyle birlikte Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir. Gelen Yönetim Kurulu kararına göre Başkanlık tarafından öğrencinin ders kaydı yapılır.
Soru 20: Üniversiteye yeni kayıt oldum ve muafiyet başvurusunda bulundum. Ders kaydımı nasıl yapacağım?
Cevap 20: Muafiyet ve intibak başvuruları, Üniversitemiz akademik takviminde belirtilen eğitim-öğretim başlangıç tarihini takip eden en geç beş (5) iş günü içerisinde; eğitim-öğretim başladıktan sonra Üniversiteye kayıt olan öğrencilerin başvuruları ise, kayıt tarihini takip eden en geç beş (5) gün içerisinde şahsen veya öğrencinin yasal vekilleri tarafından ilgili bölüm başkanlığına sadece bir defaya mahsus olma üzere yapılır. İlgili intibak komisyonu yapılan başvuruları başvuru tarihini takip eden beş (5) iş gün içerisinde görüşerek karara bağlar. İlgili yönetim kurulu bu kararları görüşür ve kesin kararı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirir.
Ders kayıt tarihlerinden önce ders muafiyetleri öğrenci bilgi sistemine işlenen öğrenciler, ders kayıt tarihlerinde müfredat durumlarına göre alması gereken dersleri seçerek danışman onayına gönderebilirler.
Muafiyetleri ders kayıt tarihlerinden sonra öğrenci bilgi sistemine işlenecek öğrencilerin ders kayıtları, ders muafiyetleri ve bu yarıyıl kayıtlanacağı derslerin listesiyle birlikte Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir. Gelen Yönetim Kurulu kararına göre Başkanlık tarafından öğrencinin ders kaydı yapılır.
Soru 21: Bu yarıyıl sadece staj dersim kaldı. Ders kaydı yapacak mıyım?
Cevap 21: Sadece staj dersi kalan öğrenciler de ders kaydı yapacaktır. Bu öğrencilerden; öğrenim ücreti ödemesi gerekenler, 30.01.2023-03.02.2023 tarihleri arasında öğrenim ücretlerini ödemelidir.
Soru 22: Ders kayıt aşamasında en çok hangi hususlara dikkat etmem gerekir?
Cevap 22: Eksik/yanlış ders kaydı yapmamak veya yarıyıl uzatmamak için tabi olunan müfredata göre müfredat durumunuzu kontrol etmeli, almanız gereken dersleri almalı, ders kayıt tarihlerinde ders kaydını yapmalı ve danışman onay işlemi gerçekleştirilmesi hususlarına dikkat etmeniz gerekmektedir.
Soru 23: Müfredat kontrolü nedir ve ne zaman yapmalıyım?
Cevap 23: Müfredat kontrolü; her ders kaydı başında, öğrenci bilgi sistemindeki Ders ve Dönem İşleri başlığı altındaki Müfredat Durumu ekranından müfredat dersleri ile başarılan derslerin karşılaştırılması alınması gereken derslerin belirlenmesi ve buna göre ders kaydı yapılmasıyla gerçekleştirilir.
Soru 24: Bahar yarıyılında İşletmedeki Mesleki Eğitim (İME) programına gidiyorum. Ders kaydımı nasıl yapacağım?
Cevap 24: İME programına gidecek öğrencilerin bilgileri Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir. Başkanlık tarafından öğrenci bilgi sisteminden öğrencinin ders kaydı yapılır. Bu öğrencilerden; öğrenim ücreti ödemesi gerekenler, 30.01.2023-03.02.2023 tarihleri arasında öğrenim ücretlerini ödemelidir.
Soru 25: İngilizce hazırlık sınıfı öğrencisiyim. Ders kaydımı nasıl yapacağım?
Cevap 25: İngilizce Hazırlık eğitimi yıllık olarak verildiğinden; 2022-2023 Öğretim Yılı Güz Yarıyılında ders kaydı yapılan hazırlık sınıfı öğrencilerinin 2022-2023 Öğretim yılı Bahar Yarıyılı ders kayıtları, Başkanlığımız tarafından yapılacaktır.
Soru 26: Ders seçme ekranında alacağım dersler çıkmıyor ne yapmam gerekiyor?
Cevap 26: Tabi olduğunuz müfredattaki dersin/derslerin öğrenci bilgi sistemindeki Ders Kayıt sayfasında gözükmemesi, dersin açılmadığını veya kaldırıldığını gösterir. Söz konusu ders/dersler seçmeli ise, yerine başka ders/dersler seçebilirsiniz.
Yukarıda bahsi geçen dersin/derslerin zorunlu ve muafiyetinin yapılmadığı durumunda; ilgili öğrenci işleri sorumlusu ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
Soru 27: Ders kaydı esnasında alttan kalan zorunlu veya seçmeli dersimi almadan dönemimdeki dersi alabilir miyim?
Cevap 27: Hayır. Ders kayıtlarında öncelikle alt sınıftaki derslere kayıt yaptırılmalıdır. Alt sınıflardan ders alındığı halde saat veya AKTS’nin olması durumunda, ders programında çakışmayan dönemindeki derse/derslere kayıt yapılabilir.
Soru 28: Alt yarıyıl/yıllarda olan veya dönemimden dersimi bırakarak üst yarıyıl/yıllardan ders alabilir miyim?
Cevap 28: Hayır. Ders kayıtlarında öncelikle alt sınıftaki derslere ve dönem derslerine kayıt yaptırılmalıdır. Alt sınıflardan ve döneminden dersler alındığı halde saat veya AKTS’nin olması durumunda, ders programında çakışmayan üst yarıyıldan/yıldan derse/derslere kayıt yapılabilir.
Soru 29: Bir dönemde en fazla ne kadar ders alabilirim?
Cevap 29: Her yarıyıl için alınacak derslere ilişkin üst sınırlamaları, öğrenci bilgi sisteminden Ders ve Dönem İşleri başlığı altındaki Ders Kayıt ekranından öğrenebilirsiniz.
Soru 30: Üst yarıyıllardan ders alınabilir mi?
Cevap 30: Üniversiteye ilk kez kayıtlanan birinci sınıf öğrencileri üst yarıyıl/yıllardan ders alamazlar. Üniversitemiz Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesine göre herhangi bir dersten muafiyeti olup 1. sınıfa intibakı yapılan öğrenciler ilgili dönemde muaf oldukları ders AKTS kredisi kadar bir üst yarıyıldan ders(ler)e kayıt olabilirler. Bu öğrencilerin toplam kayıt oldukları AKTS kredisi 30’u geçemez.
2. sınıf veya daha üst sınıftaki öğrencilerden, alt sınıflardan ve döneminden dersler aldığı halde saat veya AKTS’sinin olması durumunda, ders programında çakışmayan üst yarıyıldan/yıldan derse/derslere kayıt yapılabilir.
Soru 31: Daha önce alıp ve kaldığım seçmeli dersi tekrar almak zorunda mıyım?
Cevap 31: Hayır. Başarısız olunan seçmeli dersin yerine geçecek başka bir seçmeli dersin açılması durumunda bu dersi alabilirsiniz. Fakat yeni bir seçmeli ders aldığınızdan bu derse devam zorunluluğunuz olacaktır.
Soru 32: Seçmeli dersin kontenjanı doldu, ne yapmalıyım?
Cevap 32: Kontenjanı olan diğer seçmeli dersi/dersleri seçmelisiniz. Tüm seçmeli derslerin kontenjanı dolması halinde durumu bölüm başkanlığına bildirmeniz gerekmektedir.
Soru 33: Daha önce geçmiş olduğum bir dersi yükseltmek için tekrar alabilir miyim?
Cevap 33: Alabilirsiniz. Tekrar alınan dersteki önceki not ne olursa olsun en son alınan not geçerli olduğundan, not ortalaması hesaplamalarında aldığınız en son not kullanılır.
Soru 34: Derslere devam zorunluluğu var mı?
Cevap 34: Derse ve uygulamalara devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Soru 35: Öğrenci yarıyıl içinde bir dersin ne kadarına devam etmek zorundadır?
Cevap 35: Teorik derslerin %70’ine, uygulamalı derslerin %80’nine devam etmek zorundadır. Devam şartını sağlamayan öğrenci, o dersin sınavlarına giremez.
Soru 36: Daha önce başarısız olduğum derslere devam zorunluluğum var mı?
Cevap 36: Tekrar edilen derslerde, ders teorik bir ders ise ve devam şartı yerine getirilmiş ise tekrar devam koşulu aranmaz. Uygulamalı derslerin tekrar edilmesi durumunda ise ilk defa kayıt olunan bir derste aranan koşulların yerine getirilmesinin gerekip gerekmediği ilgili bölüm/program kurulu tarafından karara bağlanır.
Soru 37: Kayıt olacağım derslere devam şartım yoksa yine de ders kaydı yaptırmalı mıyım?
Cevap 37: Evet.
Soru 38: Ders programında çakışan dersleri alabilir miyim?
Cevap: Devam şartı bulunan ve çakışan dersleri alamazsınız.
Soru 39: Ders çakışmasından dolayı ders kaydımı yapamıyorum? Ne yapmalıyım?
Cevap 39: Ders çakışması ile ilgili olarak aynı sınıf dersleri çakışıyorsa, bu durumu ilgili bölüm başkanlığına bildirmeniz gerekmektedir.
Alttan aldığınız ve devam şartı bulunan ders/dersler ile dönemdeki veya üst sınıflardaki derslerde çakışma varsa, çakışma olmayacak şekilde sırasıyla; alt sınıftaki derse/derslere, dönemdeki derslere ve üst sınıftaki derslere kayıt yaptırılır.
Alt sınıflardan ders bırakılarak veya döneminden ders almayarak üst sınıflardan ders alarak ders kaydı yapılamaz.
Soru 40: Ders ekle/bırak nedir?
Cevap 40: Ders ekle/bırak, yapılan ders kaydında danışman hocayla birlikte 06-07/02/2023 tarihlerinde değişiklik yapma işlemidir.
Soru 41: Ders kayıt döneminde almış olduğum dersi/dersleri ekle/bırak günlerinde değiştirebilir miyim?
Cevap 41: Yapılan ders kaydında yanlışlık veya eksiklik olması durumunda; ders ekle/bırak günlerinde, danışman hocayla birlikte ders kaydınızda değişiklik yapabilirsiniz.
Soru 42: Danışmanımla öğrenci bilgi sistemi üzerinden iletişime geçebilir miyim?
Cevap 42: Evet. Öğrenci bilgi sisteminden Kullanıcı İşlemleri başlığı altındaki Gönderilen Mesajlar ekranından Yeni Mesaj bölümünü seçerek danışmanla iletişime geçebilirsiniz.
Soru 43: Danışmanıma ulaşamaz ve ders kaydımı onaylatamazsam ne yapmam gerekir?
Cevap: Danışmana ulaşamazsanız, bölüm başkanına, bölüm başkanına da ulaşamazsanız Dekana/Müdüre durumu bildirmek sureti ile ders kaydı veya ekle/bırak tarihlerinde danışman onayını muhakkak yaptırmanız gerekmektedir.
Soru 44: Danışman onayı almak için danışman hocamın yanına gitmem gerekir mi?
Cevap 44: Danışman hocanızın yanına gitmeden danışman onayı yapılabilecektir.
Soru 45: Danışman onay bittikten sonra yapmam gereken bir şey var mı?
Cevap 45: Danışman onayı işlemi tamamlandıktan sonra; kayıtlanmış olduğunuz dersleri, öğrenci bilgi sistemindeki Ders ve Dönem İşleri başlığı altındaki Müfredat Durumu ekranından almanız gereken dersler ile kontrol etmeniz gerekmektedir. Ders kaydınızın eksik veya yanlış olması durumunda; Ders Ekle-Bırak (06-07/02/2023) tarihlerinde danışman hocanızla müfredat durumunuza göre almanız gereken dersleri güncelleyebilirsiniz.
Soru 46: Belirtilen sürede derse kayıt işlemlerini yapamadım, ders kaydımı yapmak için nereye başvurmalıyım?
Cevap 46: Haklı ve geçerli nedenlerle belirlenen süre içerisinde kaydını yenilemeyen öğrenciler, mazeretini içeren bir dilekçe ile bölüm başkanlığına başvuruda bulunur. Mazereti kabul edilen öğrenciler, kayıtlanacağı derslerin listesiyle birlikte Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir. Gelen Yönetim Kurulu kararına göre Başkanlık tarafından öğrencinin ders kaydı yapılır.
Soru 47: Bu yarıyıl kayıt yenilemeyen öğrencinin öğrencilik hakkı devam eder mi?
Cevap 47: Ders kaydı yapmayan öğrenci; bu yarıyıl derslere devam edemez, sınavlara giremez ve öğrencilik haklarından yararlanamaz.
Soru 48: Bu yarıyıl ders kaydı yaptırmadım. Bir sonraki yarıyıl ders kaydı yaptırabilir miyim?
Cevap 48: İlişiği kesilmeyecek her öğrenci, kayıt yapmadığı yarıyılı takip eden yarıyılda ders kaydı yaptırabilir.
Soru 49: Ders kaydını yaptırmadığımız yarıyıl öğrenim süresinden sayılır mı?
Cevap 49: Ders kaydı yapılan veya yapılmayan bütün yarıyıllar öğrenim süresinden sayılır.
Öğrenim Ücretleri
Uluslararası Öğrencilerin Öğrenim Ücretleri
2020-2021 Öğretim Yılı ve Öncesinde Üniversitemiz Ön Lisans ve Lisans Programına Kayıt Olan Uluslararası Öğrencilerin Bir Yarıyıllık Öğrenim Ücreti Listesi
|
Fakülte/Yüksekokul/Konservatuvar/Meslek Yüksekokul Adı
|
Tüm Suriye Vatandaşı, T.C. Vatandaşı ve Mavi Kart sahibi öğrencilerin I. Örgün Öğrenim Ücreti (₺)
|
Tüm Suriye Vatandaşı, T.C. Vatandaşı ve Mavi Kart sahibi öğrencilerin II. Örgün Öğrenim Ücreti (₺)
|
Diğer Uluslararası Öğrenciler I. Örgün Öğrenim Ücreti (₺)
|
Diğer Uluslararası Öğrenciler II. Örgün Öğrenim Ücreti (₺)
|
Deniz Bilimleri ve Teknoloji Fakültesi
|
256,50
|
-
|
769,50
|
-
|
İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi
|
254,50
|
-
|
763,50
|
-
|
Mimarlık Fakültesi
|
315,00
|
-
|
945,00
|
-
|
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
|
315,00
|
1243,00
|
945,00
|
3729,00
|
Sivil Havacılık Yüksekokulu/Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi
|
315,00
|
1243,00
|
945,00
|
3729,00
|
Turizm Fakültesi
|
231,50
|
-
|
694,50
|
-
|
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu
|
155,00
|
939,50
|
465,00
|
2818,50
|
Mustafa Yazıcı Devlet Konservatuvarı
|
479,00
|
-
|
1437,00
|
-
|
Denizcilik Meslek Yüksekokulu
|
155,00
|
782,00
|
465,00
|
2346,00
|
Dörtyol Meslek Yüksekokulu
|
155,00
|
-
|
465,00
|
-
|
Dörtyol Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
|
155,00
|
-
|
465,00
|
-
|
İskenderun Meslek Yüksekokulu
|
155,00
|
625,50
|
465,00
|
1876,50
|
2020-2021 Öğretim Yılı Sonrasında Üniversitemiz Ön Lisans ve Lisans Programına Kayıt Olan Uluslararası Öğrencilerin Bir Yarıyıllık Öğrenim Ücreti Listesi
|
Fakülte/Yüksekokul/Konservatuvar/Meslek Yüksekokul Adı
|
Yurt Dışı Kontenjanından Kayıt Yaptıran Tüm Uluslararası Öğrencilerin I. Örgün Öğrenim Ücreti (₺)
|
Yurt Dışı Kontenjanından Kayıt Yaptıran Tüm Uluslararası Öğrencilerin II. Örgün Öğrenim Ücreti (₺)
|
Barbaros Hayrettin Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi
|
4695,75
|
-
|
Deniz Bilimleri ve Teknoloji Fakültesi
|
4695,75
|
-
|
İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi
|
2819,25
|
-
|
Mimarlık Fakültesi
|
3730,50
|
-
|
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
|
3730,50
|
4974,00
|
Sivil Havacılık Yüksekokulu/Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi
|
3730,50
|
4974,00
|
Turizm Fakültesi
|
2505,75
|
-
|
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu
|
2819,25
|
3759,00
|
Mustafa Yazıcı Devlet Konservatuvarı
|
10416,00
|
-
|
Denizcilik Meslek Yüksekokulu
|
2346,00
|
3128,00
|
Dörtyol Meslek Yüksekokulu
|
1878,00
|
-
|
Dörtyol Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
|
1878,00
|
-
|
Erzin Organize Sanayi Bölgesi Meslek Yüksekokulu
|
1878,00
|
-
|
İskenderun Meslek Yüksekokulu
|
1878,00
|
-
|
Yurt Dışı Kontenjanından Kayıt Yapmayan T.C. Vatandaşı Öğrencilerin Öğrenim Ücreti
Ön Lisans ve Lisans Programlarımızın Bir Yarıyıllık Öğrenim Ücreti Listesi
|
Fakülte/Yüksekokul/Konservatuvar/Meslek Yüksekokul Adı
|
T.C. Vatandaşı Öğrencilerin I. Örgün Öğrenim Ücreti (₺)
|
T.C. Vatandaşı Öğrencilerin II. Örgün Öğrenim Ücreti
(₺)
|
Barbaros Hayrettin Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi
|
256,50
|
-
|
Deniz Bilimleri ve Teknoloji Fakültesi
|
256,50
|
-
|
İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi
|
254,50
|
-
|
Mimarlık Fakültesi
|
315,00
|
-
|
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
|
315,00
|
1243,00
|
Sivil Havacılık Yüksekokulu/Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi
|
315,00
|
1243,00
|
Turizm Fakültesi
|
231,50
|
-
|
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu
|
155,00
|
939,50
|
Mustafa Yazıcı Devlet Konservatuvarı
|
479,00
|
-
|
Denizcilik Meslek Yüksekokulu
|
155,00
|
782,00
|
Dörtyol Meslek Yüksekokulu
|
155,00
|
-
|
Dörtyol Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
|
155,00
|
-
|
Erzin Organize Sanayi Bölgesi Meslek Yüksekokulu
|
155,00
|
-
|
İskenderun Meslek Yüksekokulu
|
155,00
|
625,50
|
Üniversitemiz Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nde
Kayıt Yenileme ve Devama İlişkin Hususlar
Kayıt yenileme MADDE 14 – (1) Öğrenciler ders kayıtlarını; akademik takvimde belirlenen ve duyurulan gün veya günlerde yenilemek ve öğrenci bilgi sistemi üzerinden çevrim içi olarak dersleri seçmek suretiyle yeni dönem ders kaydını tamamlamak zorundadır. Öğrenciler, azami ders yükü sınırı içinde kalmak şartıyla aldıkları dersleri, ders ekle/bırak süresi içinde danışman onayıyla değiştirebilir, sildirebilir veya yeni ders alabilirler. Mazereti nedeniyle kayıt yenileyemeyen veya yenileyemeyecek öğrencilerin en geç ilgili yarıyıl ders ekleme/bırakma süresi bitimine kadar başvurması halinde; ilgili kurullarca mazereti incelenir ve geçerli görülenlerin ders kayıtları yapılır.
(2) Belirtilen sürede ders kayıtlarını yenilemeyen öğrenciler, o yarıyılın derslerini alamaz ve bu derslerin sınavlarına giremezler. 28 inci maddeye göre izinli sayılma durumu hariç, kayıt yenilemeyen öğrencinin kaybettiği süre, 5 inci maddede belirtilen öğretim süresinden sayılır. Kayıt yenileme işlemlerinin tümünden öğrenci sorumludur.
(3) Ders alma işlemleri İskenderun Teknik Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönergesi hükümlerine göre düzenlenir.
(4) Eğitim-öğretim planlarından kaldırılan dersleri almak zorunda olan öğrenciler, bu derslerin yerine konulan dersleri alır, yerine konulan ders yoksa ilgili yönetim kurulu kararı ile öğrenci bu derslerden notsuz muaf sayılır.
(5) Gerektiğinde ilgili bölüm kurulunun talebi, ilgili birim kurulunun teklifi ve Üniversite Senatosunun onayı ile bazı dersler her iki dönemde de açılabilir.
(6) Bölüm/programlar bazı derslere kaydolmak için bazı ders veya derslerden başarılı olma şartı ve/veya ön şartlar tanımlayabilir. Ön şartlar ve ön şartlı dersler ilgili bölüm kurulu tarafından belirlenerek 7 nci maddenin ikinci fıkrası uyarınca düzenlenir.
(7) Gerekli görüldüğü takdirde, ilgili bölüm başkanlıklarının talebi ve birim yönetim kurulu kararıyla seçmeli derslere öğrenci kotası konulabilir.
(8) Eğitim programlarına göre staj yapma mecburiyeti olan birimlerde staj ile ilgili iş ve işlemler İskenderun Teknik Üniversitesi Staj Yönergesi ve ilgili birim staj yönergesi hükümleri uyarınca uygulanır. Tüm ders ve uygulama yükümlülüklerini tamamladığı halde stajı eksik yaptığı veya stajda başarısız olduğu tespit edilen öğrenciler, stajlarını tamamlayana kadar mezun olamazlar ve kayıt döneminde kayıtlarını yenilemek zorundadırlar.
(9) Son yarıyıl müfredatları tüm bölümlerde/programlarda bitirme projesi/ödevi/tezi dersi hariç seçmeli derslerden teşkil edilir. Öğrenciler son yarıyıllarında ilgili bölüm/program müfredatında, ders saatleri/kredileri belirtilen seçmeli derslerin tamamını veya gerekli koşulları sağlamak kaydıyla bunlara eşdeğer sayılan İşletmede Mesleki Eğitim (İME) dersini almayı tercih edebilirler. İME dersi ile ilgili yapılacak iş ve işlemler İskenderun Teknik Üniversitesi İşletmede Mesleki Eğitim (İME) Yönergesi hükümlerine göre yapılır.
Devam mecburiyeti MADDE 24 – (1) Öğrenciler derslere, uygulamalara, sınavlara ve öğretim elemanının gerekli gördüğü diğer çalışmalara katılmak zorundadır. Öğrencilerin derse devam durumları dersi veren öğretim elemanı tarafından izlenir. Öğrencilerin teorik derslere en az %70, uygulamalara ise en az %80 oranında devam etmesi zorunludur. Uygulamalı derslerde başarısız olma durumunda ise ders tekrarında devam şartı, ilgili bölüm/programın teklifi, birim yönetim kurulunun onayı ile aranabilir. Ancak sadece teorik olan bir dersin devam şartını bir kez yerine getiren, fakat sınavlarında başarılı olamayan öğrencilerin bu dersi tekrarında devam şartı aranmaz.
(2) Sağlık raporu olan öğrencilerin raporlu olarak geçirdiği süre, devamsızlık olarak kabul edilir.
Mevzuat
İskenderun Teknik Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine https://iste.edu.tr/files/77_files_1631001768.pdf adresinden ulaşabilirsiniz.
İletişim Bilgileri
Adres: İskenderun Teknik Üniversitesi (İSTE) Rektörlüğü Merkez Kampüs, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, 31200, İskenderun, Hatay, Türkiye
Tel. No. : 0 326 613 56 00 - 613 70 80 - 617 82 76 E-mail: ogrenci@iste.edu.tr
Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokul Adı
|
Öğrenci İşleri Sorumlusu Dahili No.su
|
Denizcilik Meslek Yüksekokulu/ Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi/ Sivil Havacılık Yüksekokulu
|
1312
|
Dörtyol Meslek Yüksekokulu/ Dörtyol Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu/ Erzin Organize Sanayi Bölgesi (OSB) Meslek Yüksekokulu
|
1309
|
Deniz Bilimleri ve Teknoloji Fakültesi/Turizm Fakültesi/ Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu
|
1304
|
İskenderun Meslek Yüksekokulu
|
1307
|
İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi/ Mimarlık Fakültesi
|
1308
|
Mustafa Yazıcı Devlet Konservatuvar /Barbaros Hayrettin Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi
|
1306
|
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
|
1303-1310
|
Not: Ders kayıt tarihlerinde artan çağrı trafiği nedeniyle telefon santralimizde yaşanan yoğunluktan dolayı, iletişimde zaman zaman kesintiler yaşanabilmektedir. Bu süreçte, Üniversitemiz internet sayfasından ilgili birimin/kişinin e-posta adresine ulaşılarak doğrudan hızlı iletişim kurulabilmektedir.