Fakültemiz öğretim üyeleri, çeşitli eğitim kurumlarının daveti üzerine düzenlenen etkinliklerde öğrencilerle bir araya geldi
Fakültemiz Öğretim Üyeleri Geleceğin Bilim İnsanlarına İlham Verdi
Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Fakültesi öğretim üyeleri, çeşitli eğitim kurumlarının daveti üzerine düzenlenen etkinliklerde öğrencilerle bir araya gelerek bilimsel farkındalık ve mesleki bilinç kazandırmaya yönelik sunumlar gerçekleştirdi.
Prof. Dr. Yavuz MAZLUM, Dörtyol Yükseliş Koleji’nde düzenlenen 1. Kariyer Günleri etkinliği, öğrencilerin akademik ve mesleki gelişimlerine ışık tutan önemli bir buluşmaya sahne oldu. Etkinliğe, Üniversitemiz Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Fakültesi’nden Prof. Dr. Yavuz MAZLUM konuşmacı olarak katıldı.
Prof. Dr. Mazlum, öğrencilere deniz bilimlerinin stratejik önemi, bilimsel araştırmaların toplumsal katkısı ve sürdürülebilir gelecek için nitelikli eğitimin rolü üzerine etkileyici bir sunum gerçekleştirdi. Üniversitemizin bilimsel vizyonu ve Fakültemizin sunduğu eğitim olanakları hakkında kapsamlı bilgiler paylaşarak, gençleri yükseköğretim yolculuklarında bilinçli tercihler yapmaları yönünde motive etti.
Prof. Dr. Nebil YÜCEL, Adana-Seyhan Cebesoy İlkokulu’nun davetiyle katıldığı etkinlikte 4. sınıf öğrencilerine akademisyenlik ve deniz bilimciliği mesleklerini tanıttı. Minik öğrenciler, merak ettikleri soruları yönelterek bu meslekler hakkında bilgi edindiler.
Doç. Dr. Ece KILIÇ, Dörtyol Bahçeşehir Koleji’nde düzenlenen Dünya Su Günü etkinliğinde öğrencilerle bir araya geldi. Su kaynaklarının önemi ve korunması üzerine gerçekleştirdiği ve öğrenciler tarafından ilgiyle izlenen sunumuyla çevre bilincine katkı sağladı.
Dr. Öğr. Üyesi Alper YANAR ise Karaağaç Anaokulu’nun daveti üzerine katıldığı ve Anaokulu tarafından yürütülen “Doğanın Rengi Çocuk” projesi kapsamında, “Denizel İstilacılar” konulu sunumuyla çocuklara denizel ekosistemlerdeki istilacı türler ve ekosistem üzerindeki etkileri hakkında bilgiler verdi. Minik öğrencilerden ilgi gören bu etkinlik ile, erken yaşta doğa farkındalığı kazandırmak amaçladı.