Bölümümüz, tasarım araştırmalarına dair yalnızca çağdaş ve tarihi yaklaşımlara değil, aynı zamanda günümüzün ve geleceğin nesilleri için daha iyi bir sosyal ve ekolojik çevre sunabilecek düşsel ve geleceğe yönelik tasarım fikirleri yaratmayı amaçlamaktadır. Bölüm öğrencilerinin, gelecekteki meslekleri için tasarlamayı, araştırmayı ve bağımsız kişisel beceriler geliştirmeyi, aynı zamanda tüm yaş gruplarını, cinsiyetleri, dinleri, ırkları ve doğayı saygıyla gözeten ve birleştiren mekanlar yaratmayı da öğrenmeleri hedeflenmektedir.
Bilgiye ve sanata değer veren, kendini sürekli yenileme ve geliştirmeye açık, bilgi üreten, ürettiği bilgiyi, sanata ve tasarıma dönüştürerek hizmet vereceği alanlar aracılığı ile toplum yararına kullanmayı amaç edinmiş, estetik değer yargılarına sahip, yetenekli, üretken iç mimarlar yetiştirerek alanında saygın bölümler arasında yer almak bölümümüzün vizyonunu oluşturur. Fakültemiz tüm birimleri ile düşünen, insanlığın estetik birikimine vakıf ve insanlar için daha güzel ve yaşamaya değer bir hayatın zeminini ‘tasarım ve planlamayı’ temel alarak kurabilecek genç iç mimarlar yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu eğitim sürecine ek olarak tasarım ve mimariyi bir düşünce platformu olarak toplumun öncelikleri arasına alabilmek ve mimari disiplinlerin aklı ve algıyı yeniden yapılandırmadaki rolünü göze alarak, bu etkiyi toplumsal duyarlılığı, huzuru ve barışı ortaya çıkarabilecek şekilde yönlendirebilmek adına yapılacak tüm akademik ve sanatsal etkinlikler ile bilimsel faaliyetler de Fakültemizin temel önceliklerindendir.
Türkiye Yükseköğretim Yeterlik Çerçevesi (TYYÇ) Temel Alan hedeflerine göre; İç Mimarlık eğitiminde, farklı ağırlıklar gösteren tasarım ve uygulama alanlarında tasarımcı-uygulamacı yetiştirilmesi, toplumun estetik ve fonksiyonel düşünme yapısının evrensel değerlere ulaştırılması, sanatın, tasarımın ve endüstrinin üst düzey kadrolarının oluşturulması ve gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Eğitimin hedefi, öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak; sezgilerini geliştirmek; araştırma, uygulama, deneme, denetleme ve sonuçlandırma süreçlerini içeren bilimsel metotlar çerçevesinde düşünmesini sağlamak; yaratıcı estetik, çağdaş teknoloji kullanımı ve işlevsel üretim ilkelerine dayanan eğitim-öğretim sonucunda, öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirmek ve öğrencilere alanlarında güçlü bir iç mimar ve çevre tasarımcısı olma ayrıcalığı, tasarımcı kişilik, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırmaktır. Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı ve tasarımcı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. Bu alanda eğitim alanların, çağdaş bilimsel araştırma yöntemleri ile kazandıkları bu yeteneklerini piyasa koşullarında uygulamaları arzulanmaktadır.