ULUSLARARASI ÖĞRENCİ OTURMA İZNİ SÜRECİ İKAMET SÜRECİ HAKKINDA - ÖNEMLİ DUYURU
Göç İdaresi Genel Müdürlüğü ve YÖK Protokolü Çerçevesinde Öğrenci İkamet İzni Başvuru Evraklarının Teslim Süreci
Üniversitemize kayıtlı öğrencilerin ikamet izinleri, Göç İdaresi Genel Müdürlüğü ile YÖK arasında “Yükseköğretim Kurumlarındaki Yabancı Uyruklu Öğrenci, Doktora Sonrası Araştırmacı ve Öğretim Elemanları ile Bunların Ailelerinin İkamet İzni Başvurularına İlişkin İşbirliği Esasları Hakkında Protokol ”ün uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar çerçevesinde üniversiteler tarafından yürütülmektedir.
İlk / Uzatma / Geçiş Başvuruları İçin Gerekli Belgeler
- Başvuru formu (sayfanın sonunda)
- İkamet İzni Öğrenci Kayıt Formu
- 4 adet biyometrik fotoğraf (son 6 ay içinde çekilmiş, arka fonu beyaz, 5x6 ebadında)
- Pasaport fotokopisi (geçerlilik tarihi ve son giriş damgası bulunan sayfalar dahil)
- Vize fotokopisi (varsa)
- Oturma izni kartının fotokopisi (varsa)
- Sabıka Kaydı Belgesi
- Öğrenci sertifikası
- Türkçe Öğrenim Kursu Sertifikası (TÖMER öğrencilerinden temin edilecektir. E-imzalı/imzalı ve olası mezuniyet tarihini de içerecek şekilde kaşeli/mühürlü)
- İkamet İzni Kartı Harç Ödemesi Makbuzunun Aslı
- Geçerli sağlık sigortası (GSS veya ikamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası)
- 18 yaşından küçükler için (E-İkamet sistemi üzerinden başvuru tarihi itibariyle):
- -Muvafakatname* (Yabancının anne ve babasının ülkemizde yasal olarak bulunması halinde bu belge ayrıca istenmeyecektir)
- -Doğum Belgesi* (Yabancının kimlik/pasaport belgesinde anne ve/veya babanın kimliği tespit edilemiyorsa gereklidir)
- Adres bilgilerini gösteren yazılı belge :
- Yurtta kalıyorsa eimzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli yurt belgesi; kira sözleşmesi ile kalıyorsa noter onaylı kira sözleşmesi)
- Kendi evinde oturuyorsa tapu fotokopisi (uzatma başvuruları için “ikametgah belgesi ve fatura” yeterlidir)
- Kira sözleşmesi ile kalıyorsanız, kira sözleşmesinin noter onaylı bir kopyası
- Otel vb. Konaklama yerlerinde kalıyorsanız, bu yerlerde kaldığınızı kanıtlayan belge)
- Öğrenci yurtlarında kalıyorsanız, yurtta kaldığınızı kanıtlayan belge)
- (Destekçi yanında kalıyorsa yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhütnamesi)
- Destekçi evli ise eşinin de noter onaylı taahhütnamesi)
* Bu Belgelerin Noter Onaylı Tercüme ve Apostil İşlemleri Tamamlandıktan Sonra Dosyaya Eklenmelidir.
* Dış temsilciliklerimizden öğrenci vizesi ile gelenler için bu belgeler istenmemektedir.
Not: Hazırlanan Belgeler Üniversitenin İlgili Birimine Teslim Edilecektir.
ÖNEMLİ BİLGİLER:
- İlgili prosedürlere uyulmaması halinde 6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu kapsamında yasal işlem yapılacaktır.
- Göç İdaresi online başvuru tarihini dikkate almaktadır. Bu nedenle online başvurunun vize süresi içerisinde veya ikamet izni süresi bitmeden 60 (altmış) gün önce yapılması gerekmektedir.
- Oturma izni başvurusu yaparken verdiğiniz adresin doğru ve eksiksiz olması gerekmektedir.
- Ad/soyad değişikliği, pasaport değişikliği, medeni hal değişikliği, adres değişikliği veya bölüm/program değişikliği gibi durumlarda 20 iş günü içerisinde İl Göç İdaresi Müdürlüğüne bilgi verilmesi gerekmektedir.
- Aynı üniversitede fakülte veya bölüm değişikliği ya da aynı ilde üniversite değişikliği durumunda, zamanında bildirim yapılması kaydıyla mevcut ikamet izni geçerliliğini korur. Bu durumda yabancı öğrenci 20 gün içinde bildirimde bulunmalıdır.
- Öğrencinin farklı bir ildeki üniversiteden çekilerek ilimizdeki bir üniversiteye kayıt yaptırması halinde 20 gün içinde ikamet izni nakil başvurusu yapılması gerekmektedir.
- İkamet tezkerenizde herhangi bir silinti veya kazıntı olmamalıdır. İkamet tezkeresinin kaybolması durumunda derhal İl Göç İdaresi Müdürlüğüne başvuru yapılmalıdır.
- İzinli olan veya kaydı askıya alınan öğrencilerin ikamet izinleri Göç İdaresi tarafından iptal edilir.
- Herhangi bir programa kayıtlı olmadan (mezuniyet töreni, lisansüstü başvuru vb. nedenlerle) Türkiye'de kalmayı planlıyorsanız, kalış amacınıza uygun ikamet izni türüne ikametinizin bitiminden önce başvurmanız gerekmektedir.
NOT: İkamet izin başvuru formunuz aşağıda yer almaktadır. İlgili belgeyi elle doldurup belgede istenilen evraklarla beraber uluslararası öğrenci birimimize getirmeniz gerekmektedir.